“Nu exista loc pentru rasism in lume si nu exista loc pentru rasism pe retelele de socializare”, a declarat presedintele si CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, citat de BBC.
El a cerut “o mai mare responsabilitate si transparenta” din partea companiilor de socializare.
Coca-Cola a precizat totusi ca nu se alatura boicotului oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o masura proprie, a transmis CNBC. “Pauza de pe platformele de socializare” la nivel global va ajuta compania sa “reevalueze politica de publicitate pentru a determina daca este nevoie de o revizuire”, a mentionat James Quincey.
Reactia Coca-Cola vine dupa ce Facebook a promis ca va eticheta postari potential daunatoare sau inselatoare.
De asemenea, fondatorul Mark Zuckerberg a declarat ca Facebook va interzice publicitatea care contine afirmatii de tipul “persoane dintr-o anumita rasa, de o anumita etnie, nationalitate, religie ori casta, orientare sexuala, identitate de gen sau statut de imigrant” reprezinta o amenintare pentru altii.
Organizatorii campaniei #StopHateforProfit, care acuza Facebook ca nu a facut suficient pentru a opri discursul de ura si dezinformarea, au spus ca “un numar prea mic de modificari” au fost facute.
Peste 90 de companii au suspendat publicitatea in sprijinul #StopHateforProfit.
Anuntul Coca-Cola vine la scurt timp dupa ce trei marci – Dove, Ben & Jerry’s and Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achizitiile de publicitate pe Facebook, Instagram si Twitter pana la cel putin 31 decembrie 2020.
@omniapres.md