Dacă politicienii își asumau răspundere – fie Guvernul interimar, fie președintele țării, se organizau consultări între politicieni și să-și asume solidar riscurile, pentru că asemenea decizii evident au riscuri de imagine și de capital politic.
Consider că trebuia de venit în Parlament și să se solicite instituirea stării de urgență, conform Legii 212. Situație de urgență conform Legii 212 nu înseamnă automat “lockdown”, adică blocarea totală a activităților economice. O eventuală instituire de către Parlament a Stării de urgență pe 30 de zile ar însemna delegarea către Comisia Situații Excepționale a (practic) tuturor competențelor de coordonare a acțiunilor contra pandemiei, inclusiv adoptarea unor decizii cu caracter de lege. Asta ar permite și reactivarea Centrului Unic de Comandă pentru Situații Excepționale, care ar coordona activitatea CSE teritoriale la nivel de raion și primărie. Așa s-a acționat anul trecut în perioada 17.03 – 15.05.2020, concretizează Ion Chicu.
Chicu a purtat discuții cu Maia Sandu prin intermediul unui ambasador
În cadrul CSE există o ierarhie de conlucrare și la nivel local și raional. Dacă vom analiza deciziile CSE de anul trecut, multe din ele aveau putere de Lege.
Aceasta trebuia de făcut și e valabil și acum – de instituit starea de urgență.
Reiterez, noi nu vorbim despre Lockdown, dar în funcție de necesitatea, CSE poate restricționa unele sau alte activități.
Ion Chicu spune că prognozele OMS sunt din cele mai grave
Instituirea stării de urgență este un mecanism eficient de a coordona activitățile. Nu vorbim despre membri a Guvernului – fie interimar sau funcțional, dar vorbim de membri a CSE, care reprezintă toate autoritățile și care pot lua decizii în fiecare raion, a declarat Ion Chicu în cadrul emisiunii „Politica Nataliei Morari” de la TV8..
@omniapres.md