Ion Chicu: Iată de ce obiectul concesionării criminale a aeroportului a dispărut ca subiect electoral pentru Maia Sandu la prezidențialele?

Fostul prim-ministru, Ion Chicu atrage atenția la acei, care fiind în guvern în 2019 vara, se întâlneau în taină cu Rotschild, ca să continue “colaborarea”, azi sunt foarte “bucuroși” de restituirea aeroportului în gestiunea statului”.

Ion Chicu atestă că acei, care în 2013 – 2014 erau “de principiu” de acord cu cedarea aeroportului și BEM-ului “la Habarovsk”, s-au grăbit ieri să-și asume meritele pentru rezoluționarea Contractului criminal de concesionare a AIC. Urmăriți câtă “modestie” e în declarațiile lor de ieri.

Acei, care fiind în guvern în 2019 vara, se întâlneau în taină cu Rotschild, ca să continue “colaborarea”, azi sunt foarte “bucuroși” de restituirea aeroportului în gestiunea statului.

Epopeea pierderii și recuperării Aeroportului Internațional Chișinău:

1. În 2013, guvernul în componența căruia era Maia Sandu, transmitea în concesiune AIC pe o perioadă de 49 de ani, la niște condiții criminale, “investitorului din Habarovsk”.

2. De atunci, “investitorul” jecmănește fiecare pasager la decolare cu 9 euro – drept taxă aeroportuară. La acel timp, era o taxă cam dublu peste cele aplicate în Europa.

3. În septembrie 2019, guvernul Sandu se adresează în instanță cu solicitarea de reziliere, dar o face (cred, intenționat) atât de neprofesionist, încât instanța restituie adresarea – pentru că este “analfabet” formulată.

4. Tema concesionării criminale a aeroportului a devenit lozincă de campanie electorală pentru Maia Sandu și în 2016 la prezidențiale, și în 2019 la parlamentare. A dispărut, însă, la prezidențialele din noiembrie 2020. De ce?

5. Pentru că în aprilie 2020, guvernul de atunci a somat prin Notificarea remisă către “Avia Invest”, că guvernul va rezilia Acordul de concesiune, pe motiv de neîndeplinire a condițiilor de către companie.

6. Deoarece compania credea că cu guvernul Chicu vor putea face ce-au făcut cu cel al Maiei Sandu – a ignorat Notificarea și n-a îndeplinit condițiile prevăzute în Acord.

7. Drept urmare, așa cum prevede Acordul de concesiune, în iulie 2020 Guvernul a reziliat cu Avia Invest concesiunea și a cerut transmiterea aeroportului în gestiunea statului, timp de 180 de zile – că așa prevede Acordul.

8. Deoarece temeiul legal de reziliere a Acordului a fost unul solid și, practic, incontestabil, Avia Invest a pierdut în instanță – ieri și la Curtea de Apel.

9. În iulie 2020, fiind conștienți de faptul că “investotorul” va tergiversa procesul de restituire a aeroportului, acționând guvernul în instanțe, prin decizia noastră am instituit un impozit de 50% pe acei 9 euro luați de la pasageri, astfel că de atunci 4,5 euro vin în Fondul de susținere socială a populației. Așa că, din iulie 2020 “plăcerea lui Șor” de la aeroport s-a înjumătățit. Anume atunci, în vara anului 2020, Șor și PAS făceau front comun ca să demită guvernul.

10. Din păcate, restituirea Aeroportului Internațional Chișinău nu va aduce avantaje practice țării și oamenilor, pentru că gruparea analfabetă și coruptă PAS îl va gestiona cum pot ei mai bine – furând și falimentând. Vedeți ce-au făcut doar într-un an cu gigantul “Meralferos”, ce vor să facă cu “Franzeluța”, etc. Anume acesta va fi unicul “merit” al PAS-ului în toată această istorie.

Țin încă o dată să mulțumesc cokegilor de atunci din guvern, care au pregătit temeiul legal și au reziliat în iulie 2020 Acordul de concesiune a AIC!

Dlor Ghenadie Țepordei, Fadei Nagacevschi, Nicolae Eșanu, Oleg Tofilat și tuturor colegilor Dumneavoastră de atunci – respect și gratitudine pentru serviciu onest și profesionist Țării și poporului!, mai spune președintele PDCM, Ion Chicu.